Łódź w BBC za sto tysięcy dolarów

Angielska telewizja BBC nakręci i wyemituje spoty reklamowe o Łodzi. Taka kampania wizerunkowa będzie nas kosztować 100 tys. dolarów.

Łódź jest pierwszym miastem w Polsce, które zdecydowało się na kampanię marketingową w BBC. W czerwcu przyjedzie do nas ekipa angielskiej telewizji. Najpierw zwiedzi miasto, a potem wybierze obiekty, które "zagrają" w reklamie. Wreszcie nakręci 30-sekundowy spot. Ma on promować Łódź i pokazać ją jako metropolię w centrum Europy. - Nam trudno spojrzeć na Łódź oczami gości z zewnątrz, tak jak patrzą na miasto turyści i inwestorzy, dlatego skorzystaliśmy z oferty telewizji BBC. Łódź powinna nasilić akcję promocyjną skoro zabiegamy o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury - uzasadnia prezydent Jerzy Kropiwnicki.

Spoty będą emitowane 470 razy w dwóch seriach: we wrześniu tego roku, a potem w marcu 2008 r. Dlaczego wtedy? - To są bardzo dobre biznesowe miesiące. Wtedy organizowanych jest mnóstwo konferencji, targów, w żadnym miejscu na świecie nie ma urlopów. Wiosna i jesień są najlepsze jeśli chodzi o promowanie dużych miast, bo promowanie uzdrowisk i np. miast nadmorskich rządzi się innymi prawami - mówi Justyna Jedlińska, wicedyrektor wydziału promocji Urzędu Miasta Łodzi. Teoretycznie klip w BBC będzie mógł dotrzeć do każdego zakątka świata.

Reklama nie będzie sprzedawać jakiegoś konkretnego aspektu miasta, np. Łodzi filmowej. Ma być impresją i zainspirować widzów, żeby dowiedzieć się czegoś więcej o mieście, zachęcić do odwiedzenia. - Kraków jest znany w świecie, także Warszawa i Wrocław. Ten klip ma być silnym uderzeniem dla Łodzi, która wychodzi z cienia - mówi Justyna Jedlińska.

Miasto wyda na promocję 100 tysięcy dolarów (czyli nie całe 300 tys. zł). Czy kampania przyniesie pożądany efekt, będzie można ocenić późną jesienią.

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.